Nordic Walking

Nordic Walking angażuje do pracy ponad 90% mięśni całego ciała. W przeciwieństwie do biegania, sport ten mocniej aktywizuje górne partie sylwetki: ramiona, barki, klatkę piersiową. Jednocześnie Nordic Walking odciąża stawy kolanowe i kręgosłup, ponieważ kijki stanowią dodatkowe wsparcie dla aparatu ruchu. Zalety te decydują o prozdrowotnym oddziaływaniu Nordic Walking na cały organizm. To świetna forma rehabilitacji dla osób po urazach, kontuzjach i wypadkach, a także uniwersalny sport rekreacyjny dla tych, którzy chcą utrzymać swoje ciało w dobrej formie. Nordic Walking idealnie nadaje się też dla osób, które chcą schudnąć.

Korzyści jakie daje nam marsz typu Nordic Walking to:
• zwiększa ruchomość stawów i kręgosłupa oraz odciąża je, eliminując bóle;
• wzmacnia wszystkie mięśnie ciała;
• zwiększa wydolność tlenową – rzadziej się męczymy, mamy więcej sił;
• poprawia krążenie i dodaje energii;
• pomaga schudnąć (jest o 30% – 40% bardziej intensywny niż zwykły marsz!).

Z dobrodziejstwa Nordic Walking korzystają zarówno osoby młode wysportowane jak i osoby nie mające na co dzień czasu na żadną aktywność ruchową, osoby w wieku podeszłym oraz takie, które mają problemy z własnym aparatem ruchowym.

        Ogromna zaleta tej dyscypliny – NW może ją uprawiać każdy, niezależnie do wieku i sprawności. Tempo należy dostosować do swoich możliwości, ale trzeba się spocić i trochę zasapać.

Co potrzebujesz: Wygodny, niekrępujący ruchów strój, kije Nordic Walking oraz pełne obuwie (sandałom i klapkom mówimy stanowcze NIE!)
 

Zajęcia Nordic Walking z KAJAKUJEMY.PL
Informacje tutaj: „SuperNordicWalking”